Представляю простий інструмент, такий собі метод малих колективних проєктів: коротких, простих, легких, об’єднуючих. Тим більше актуальний на тлі тривалих відключень електрики під час навчання.
Правила: колектив учнів обирає коробку пазлів. Очевидне завдання полягає в тому, щоб зібрати ці пазли, але при важливій умові: під час збирання учням заборонено спілкуватися між собою. Виключити цей канал комунікації. Взагалі. мУкати також не можна. А ще битися не можна, про це відразу питають :)
Для того, щоб не було критично тихо і сумно, вчитель може включити музику. З музикою не проблема навіть без електрики, особисто я використовую радіоприймач на акумуляторі, що вміє програвати mp3. З репертуаром треба пробувати, одній компанії гарно заходить chillout-музика, іншій — динамічно-танцювальна.
Якщо колектив серйозний, як, наприклад, гурток програмістів, то їм можна відразу дати велику коробку. Вони все одно перед збиранням обговорюють оптимізацію і працюють як легендарний німецький годинник — чітко та злагоджено. Ось, менше ніж за годину зібрали пазл на 500 елементів під медитативну музику:
Для середньої школи гарно підходять пазли на 80 елементів з картинками українських казок. Тим більше, можна згадати свої казки, особисто Ви — можете переказати от зараз казку про кривеньку качечку? Яку кількість елементів краще обрати для самої молодшої школи, думаю, варто попитати вчителів, що практично працюють з цими дітьми. Якщо група велика, можливо, варто розділити, бо хтось просто не протиснеться до столу. Я викоростовую спеціальну площину для роботи, але підійде і велика парта чи стіл.
На фоні збирання пазлів можна додавати завдання. Наприклад, після збирання пазлу можна обговорити що то за казка і крім представлення безпосередньо пазлу ще і театрально представити саму казку. Короткою сценкою, наприклад. Або розповіддю-презентацією. І лише тоді завдання буде прийнято, бо буде і пазл і представлення.
Звичайно, можна додавати інші завдання, враховуючи аудиторію та настрій.
Завдання вчителя — не заважати, слідкувати, щоб не почали спілкуватися, щоб не побилися, підібрати музику. А ще перед тим, як розпочати, вчителю варто зробити кілька кольорових копій коробки, щоб у дітей було кілька картинок того, що вони збирають.
Мінімум часу, мінімум обладнання, море задоволення. Тихі музичні пазли:
Анатолій Анатолійович,
листопад 2024