На IT фронті продовжуєьтся боротьба. Хакери рівня Anonymous виймають з сайтів агресора гігабайти даних, а багато хто приєднується до DDoS атак на сайти противника. Хто не в курсі, означення:
DDoS атака — це напад на комп'ютерну систему з наміром зробити комп'ютерні ресурси недоступними користувачам. Одним із найпоширеніших методів нападу є насичення атакованого комп'ютера або мережевого устаткування великою кількістю зовнішніх запитів (часто безглуздих або неправильно сформульованих), таким чином атаковане устаткування не може відповісти користувачам, або відповідає настільки повільно, що стає фактично недоступним.
Однією з найвідоміших спільнот, що організовує бажаючих взяти участь в такого рівня атаках є «IT ARMY of Ukraine». Вони готують цілі, і, нарешті, вони підготували просте рішення для проведення самої атаки. Скачуєте один потрібний файл, запускаєте. Все. Запущена програма сама підтягне цілі, які будуть атакуватися і сама буде атакувати. Нарешті все стало просто без докера, пайтона і танців з бубнами )
Звичайно, кожний, хто хоче приєднатися до участі в подібних атаках, повинен розуміти, що все що він робить — він робить на власний ризик. Хтось відмовляється через побоювання використання на комп'ютері такого роду програмного забезпечення, хтось не хоче брати участь з юридичних причин, а хтось бере участь, тому що важає для себе це правильним. Вирішувати вам.
Загальний принцип роботи подібних систем буде описано нижче:
Якщо проводити атаку просто так, то сайти, які ви будете атакувати, зможуть побачити вашу IP адресу. І заблокувати ваші запити, на чому ваша атака і заверщиться. Для експеримента можете зайти на сайт 2ip.ua - бачите як сайт легко визначає ваш IP адресу, операційну систему і т.д.? Тому перед тим, як розпочати атаку, варто заховатися за VPN. В загальному спрощеному вигляді це буде так: ви підключатесь до певної інформаційної системи, що знаходиться, припустим, в Австрії. І далі всі сайти, на які ви після того заходите, бачать, що ви вже заходите з Австрії. Відповідно, якщо вас заблокують, то переключитесь до інформаційної системи в Великобританії. Тому використання VPN для подібних атак є важливим.
Послуги VPN можна купити. Мова йде про різні суми, вцілому це кількасот гривень на місяць. Якщо ви заплатили, ви маєте певні зручні і потужні плюшки, але не у всіх є на це гроші. Чи можна знайти безкоштовні VPN, при чому саме такі, як треба тим, хто хоче приєднатися до проведення атак? Так. Деякі VPN принципово безкоштовні, деякі платні, але дають пробний безкоштовний період, а деякі знову ж таки платні, але дають для українців певний безкштовний період.
Якщо ви вмієте самостійно встановити VPN, то ось більш-менш актуальний список:
ClearVPN (1 рік безкоштовної підписки для жителів України, VPN від української компанії MacPaw)
Hotspot Shield (безкоштовний доступ до преміум-сервісу для нових та існуючих користувачів в Україні. Послуга Hotspot Shield надається безкоштовно на невизначений термін)
VPN Unlimited (надає промокод на безкоштовну річну підписку для всіх українців)
Windscribe (обмежує об'єм переданої інформації, коли об'єм закінчився, можна ще раз зареєструватися)
F-Secure FREEDOME VPN (6 місяців преміум доступу для жителів України)
Далі в деталях можна познайомитися з процесом встановлення F-Secure FREEDOME VPN та Windscribe. Нащо показувати саме два VPN? Тут все просто - більш зручним, мабуть, є F-Secure FREEDOME VPN, працює навіть на старенькому ноутбуці з 32-розрядною Windows 7. Але якщо саме на вашому комп'ютері щось піде не так, то можна встановити тоді вже Windscribe.
Алгоритм:
1. Встановлення додатку VPN (F-Secure FREEDOME VPN):
1.1 Заповнюємо всі поля, що відмічені червними зірочками на сторінці реєстрації та натискаємо кнопку "Continue":
1.2. На наступній сторінці вам пропонується перевірити дані, що ви вказали при реєстрації, при необхідності можна натиснути "Edit" і змінити ці дані. Якщо все правильно, натискайте "Coplete registration"
1.3. На цьому реєстрацію завершено. Ми бачимо на сторінці код (під червоним прямокутником), за допомогою якого ми зможемо шість місяців користуватися сервісом. Цей самий код прийде в листі на email, що був вказаний під час реєстрації. Далі нам треба скачати програмне забезпечення для роботи VPN. Натискаємо на посилання "Download" і серед запропонованих програмних засобів обираємо "F-Secure FREEDOME VPN":
1.4. Скачуємо файл, запускаємо, обираємо "Start Free Trial":
1.5. Читаємо, текст, "Terms of service", "Privacy policy", якщо погоджуємося, тиснемо "Accept":
1.6. Після встановлення програмного забезпечення ми побачимо вікно, в верхній частині якого написано, що у на є п'ять днів пробного періоду. Але ж у нас є код, який пришов по пошті, якщо ми його введемо, то зможемо користуватися F-Secure FREEDOME VPN шість місяців. Натискаємо "Subscription" і у вікні, що відкриється, вводимо код, що прийшов на пошту і складається з трьох блоків, (на кшталт AAAA-AAAA-AAAA):
1.7. Тепер ми маємо 185 днів безкоштовного користування, натискаємо на кнопку в лівому верхньому куті і на велику кнопку по центру вікна:
Якщо ви бачите на центральній кнопці напис "Protection ON" - то це означає,що VPN не просто успішно встановлений, а ще і включений. Включення і виключення VPN відбувається натисканням великої кнопки по центру вікна програми F-Secure FREEDOME.
Якщо все добре, то можна пропустити пункт 2 і перейти до третього пункту. Якщо щось не працює, то видаляємо F-Secure FREEDOME VPN і пробуємо встановлювати Windscribe по пункту два інструкції.
2. Встановлення додатку VPN (якщо встановлювати Windscribe):
2.1. Перейти за посиланням: https://windscribe.com/
2.2. Натиснути «зареєструватись» (Sign Up) у правому верхньому куті:
2.3. Ввести логін, пароль, пошту (можна скористатись тимчасовою поштою, наприклад https://temp-mail.org/), натискаємо кнопку «Have a Voucher?» та вводимо промокод. Що цікаво, якщо ви введете промокод PEACE, то вам дадуть 10 гігабайтів безкоштовного трафіку, а якщо ви введете (вибачте) промокод ПИЗДЕЦ то вам дадуть 30 гігабайтів безкоштовного трафіку. От таке у них світосприйняття.
2.4. Підтвердити свою пошту;
2.5. Натиснути кнопку «Download» та обрати версію для ПК для вашої системи:
2.6. Після завантаження запустити та встановити:
2.7. Ввести свої дані для входу.
2.8. Натиснути кнопку запуску:
Якщо все вийшло, то кнопка стане зеленою. Це означає, що у нас включений VPN. Він безкоштовний, але не безлімітний. Нам дали 10 (або 30) гігабайт VPN трафіку. Якщо ми будемо при включеному VPN бігати активно по інтернету, то у нас цей ліміт може достатньо швидко закінчитися. Це не біда, нам тоді просто буде потрібно заново зареєструватися, виконавши пункти 2.1–2.4.
3. Проведення DDoS атак.
Встановлення VPN - абсолютно проста і звичайна процедура. Ви можете використати VPN для будь-яких власних цілей.
Якщо ж ви віришили використати VPN для участі в атаках, то, ви це робите на власний розсуд і власний ризик, дана стаття носить інформативний характер описання концепції та технології.
3.1. Програмне забезпечення для атак.
Цитата з телеграм-каналу «IT ARMY of Ukraine»:
Аналізуючи коментарі ми спостерігаємо велику кількість питань про те, як проводити атаки і які засоби для цього потрібно використовувати. Досить тривалий час ми зважували, яке технічне рішення порадити, адже, безумовно, це має бути засіб, якому можна довіряти. Під час підбору такого рішення багато уваги приділялося його простоті та мультиплатформенності.
І от нарешті ми таке рішення знайшли - воно вже використовується рядом учасників ІТ-Армії та називається «Death by 1000 needles»! Програмний засіб працює в автоматичному режимі, а саме - після запуску отримує з серверу керування актуальні цілі та проводить атаки.
Цілі на сервері керування наша команда завжди тримає в актуальному стані та синхронізує з цілями в чаті. Таким чином, виконавши інструкцію та запустивши програмне забезпечення, ви отримуєте статус боєздатної одиниці нашого ІТ війська!
Ось посилання: https://telegra.ph/Death-by-1000-needles-03-17
__________________________
Там все написано — як визначити розрядність операційної системи, всі деталі. Там є і про інші VPN, кому захочеться повозитися.
Варто скачувати з репозиторія останню версію їх програмного забезпечення. І час від часу оновлювати, робота над програмою продовжується.
Звертайте увагу на завантаженість вашого процесора, натисність CTRL+ALT+DEL і в диспетчері задач можна подивитися завантаженість процесора. Якшо у вас 100% завантаження, то це не добре, можливо ви скачали версію не під потрібну розрядність.
Все це працює не лише потужних сучасних комп'ютерах, наприклад на Windows 7 (x386 та x64) - працює також.
Головні переваги такого методу — простота і заздалегіть підготовлений список цілей.
Тому і алгоритм старту атаки максимально простий:
1. Включити VPN
2. Запустити програму для атаки
Алгоритм звершення атаки:
1. Закрити вікно програми для атаки
2. Виключити VPN
Для тих, хто цікавиться розробкою програмного забезпечення, автори "Death by 1000 needles" виклали Source code.
Сховище — правильний спосіб. Якщо вже ніяк не можна його дістатися, то ось проста і коротка відео-інструкція з Ізраїлю по вибору місця в приміщенні під час ракетної атаки. В Ізраїлі на тому розуміються. Але пам'ятайте — це у випадку, якщо не можна ніяк дістатися сховища.
Дана стаття має прикладну ціль, розрахована на бажаючих чесно вчити і чесно вчитися, не включає об’ємний вступ і довгий список посилань. Все наведене є моєю власною траєкторією навчання, яку я пропоную своїм учням. Проблема дистанційного опрацювання теми програмування — різноманітність власного обладнання учнів. Іноді в учня лише смартфон.
Як правило, програмувати на компі – зручніше. Але програмувати повністю на смартфоні – можливо.
Нам бажано:
— об’єднання учнів і вчителя в Google Classroom (чудово, якщо Google Workspace) або в іншу безкоштовну систему взаємодії учнів і вчителя (популярні системи підтримують роботу на смартфонах).
Нам потрібно:
— реєстрація учнів на сайті Repl.it, на якому учні будуть писати і безкоштовно зберігати свої програми (підтримується і Python, в тому числі з модулем Turtle), а вчитель прямо на цьому ж сайті ці програми може і перевірити. Все працює на комп’ютерах, планшетах і смартфонах.
Організація роботи в Google Classrom або іншій системі учнівсько-вчительської взаємодії виходить за межі даної статті. Розберемося з Repl.it.
Реєстрація на Repl.it, написання коду, відправка вчителю посилання на свою програму.
Відомий сайті Repl.it дає можливість писати і запускати код більше як 50 мовами програмування прямо з браузера, при чому це може бути браузер як комп’ютера так і смартфону. Якщо треба швидко перевірити код, можна зайти на сайт, обрати мову, скопіювати код у відповідне вікно і запустити його на виконання. В нашому випадку учню буде зручно зберігати коди своїх програм, а для цього потрібно зареєструватися на сайті. Під час реєстрації і роботи сайт може пропонувати платні або додаткові сервіси. Тут краще за все скористатися правилом для розумних: «якщо вам щось пропонують, а ви не дуже розумієте що саме — відмовляйтесь».
А щодо реєстрації, то давайте пройдемо цей шлях від імені учня покроково і детально, щоб було зрозуміло і малим і дорослим.
Переходимо на сайт Repl.it (відкриється в новому вікні).
В одному вікні ви будете читати цю інструкцію, а в сусідньому, на сайті Repl.it — реєструватися.
На головній сторінці сайту Repl.it натискаємо кнопку «Sign up»:
На наступній сторінці вам потрібно придумати собі username з латинських букв і цифр, без пробілів і крапок (від 5 до 15 символів), вказати адресу електронної пошти (можете вказати шкільну корпоративну), придумати пароль. Не забудьте записати username та пароль або сфотографувати екран або зробити скріншот, якщо ви працюєте зі смартфону. Якщо username, що ви придумали, вже зайнятий, придумайте собі інший.

На наступній сторінці вам запропонують підтвердити свій email:

Натисніть на посилання і перейдіть в вашу поштову службу. Там вас буде чекати лист від сайту Repl.it

Відкрийте листа і перейдіть за посиланням:

Нас перенаправить на сайт Repl.it.
На цьому реєстрацію завершено.
Але ви не втомились, продовжуємо :) . Обираємо мову програмування, для чого обираємо в меню зліва «Languages» (1), в рядку пишемо, що нам треба, припустим, python (2), а серед запропонованих варіантів обираємо той, що треба. Там є і звичний Python, але в нашому прикладі ми обираємо Python з підтримкою Turtle (3).

Наступним кроком система запропонує створити repl, тобто нашу програму, а для цього нам потрібно придумати і написати назву. Припустим наша перша програма буде малювати одне коло і буде називатися Коло1. До речі – назви програм можуть бути українською. Пишем назву і натискаємо кнопку «Create repl» :
Відкриється вікно, в якому нарешті можна писати код :) В лівій частині вікна (якщо працювати з комп’ютера) ми пишемо код (1), далі натискаємо кнопку «Run» (2) і в правій частині вікна бачимо результат – намальоване коло.

Для початку ви можете ознайомитися з функціями модуля Turtle у відповідному довіднику: http://pletyvo.in.ua/python/turtle.pdf З довідника можна копіювати приклади і пробувати код на сайті Repl.it Для вставлення на сайт Repl.it коду можна скористатися стандартною комбінацією Ctrl+V
Щоб побачити список ваших програм, тобто список ваших repls, потрібно натиснути на три лінії в лівому верхньому куті і обрати «My repls»:

Для створення нової програми, тобто, нового repl, натисніть кнопку «+New repl»:

Отже, ми вже вміємо створювати свої repl, тобто свої програми. До речі, вчителю можна відправити код програми, наприклад, через Google Classroom. Тобто, можна відлагодити свій код, скопіювати його з Repl.it і вставити у вікно відповіді, наприклад, Google Clarssroom.
Або можна відправити посилання на свій repl. Наступним нашим завданням буде саме навчитися робити посилання на свій repl, який можна буде відправити вчителю на перевірку. Чим цей варіант кращий? Вчитель може перейти за посиланням і запустити код учня, тим самим його перевірити. Чим цей варіант певною мірою гірший? Учень може продовжувати правити свій код вже після того, як здав вчителю. У деяких випадках треба це враховувати. Для створення посилання відкриваємо потрібний repl і натискаємо кнопку «Share»:
У вікні, що відкриється, бачимо кнопку «Copy repl link»:
Натискаємо на кнопку «Copy repl link» і посилання скопійовано в буфер обміну. Відповідно, ми можемо відправити вчителю це посилання на перевірку через Google Classroom або іншу систему, що ви використовуєте для навчання.
Ну і дуже важлива деталь. Все це працює не лише на комп'ютері, а і в браузері смартфона. Ось як виглядає цей самий repl на екрані смартфона.
Тут і код можна переглянути (1) і кнопка запуска програми є в наявності (2) і, головне, код можна запустити безпосередньо з браузера смартфона і побачити результат у вкладці «Output»:

Відповідно, код можна і писати і виконувати і на комп’ютері і за допомогою лише смартфону. Програмувати можна як у класичному Python, так і з використанням модуля Turtle, який достатньо успішно і візуально формує розуміння конструкцій мови програмування. Ось Turtle + список + цикл в смартфоні:

Код:
from turtle import *
speed(0)
pensize(7)
colors = ['red', 'green', 'blue', 'indigo', 'orange']
for x in colors:
color(x)
circle(50)
right(72)

А ще важливо, що сайт Repl.it буде зберігати коди програм. Щоб знову зайти на сайт, необхідно скористатись посиланням на кнопці «Log in»:

Звичайно, запропоноване поєднання систем навчання і Repl.it не може виключити списування та інші прояви академічної недоброчесності, але, повертаючись до концепції, описаної на початку статті, все це розраховано на бажаючих чесно вчити і чесно вчитися.
Анатолій Анатолійович

Тетяна Анатоліївна Савчук, учитель іноземної мови Новоград-Волинського Ліцею №1,
учитель вищої категорії, учитель-методист, учасник програми Британської Ради, GoGlobal
та Міністерства освіти та науки України «Вчителі англійської мови – агенти змін»
Пандемія 2020 року та закриття шкіл на карантин стало справжнім викликом для системи шкільної освіти. Вчителі стикнулися з необхідністю вибору дієвих інструментів дистанційного навчання. Стабільна і продуктивна робота учнів у всесвітньо-відомих системах і близько 90% відвідуваність учнями моїх власних щоденних відеуроків дає підставу вважати успішною обрану комбінацію систем і методів дистанційного навчання.
Головною задачею при плануванні дистанційного навчання особисто для мене було недопущення погіршення загального рівня навчання, підтримання на належному рівні знань і вмінь учнів, продовження системного використання підручників одного зі світових лідерів в системі вивчення англійської мови – британського видавництва «Pearson».
При розробці системи дистанційного навчання було відкинуто онлайн-системи, що вимагали для навчання використання лише традиційних комп’ютерів. Багато учнів не мають удома комп’ютерів, успішно замінюючи їх у звичайному житті смарфонами та планшетами. Крім того, частина родин на час карантину переїхала в іншу місцевість, взявши з собою лише саме необхідне. При плануванні системи дистанційного навчання англійської мови підбирались лише такі системи, що коректно працюють як на десктопних операційних системах, так і в мобільних Android та iOS.
Ще одна важлива складова успішного навчання — систематичність. Виникла необхідність пошуку відповідного IT-інструментарію для системної роботи та швидкого навчання учнів повноцінному користуванню такими системами.
Підсумовуючи досвід впровадження і використання власної системи дистанційного навчання, можу зробити висновок – підготовка матеріалів до уроків, видача і перевірка завдань, вирішення проблемних технічних питань вимагає значно більше вчительського часу, ніж при традиційному навчанні. Також під час дистанційного навчання значно зростає роль батьків учнів. Вони формують мотиваційну складову навчання, забезпечують організацію, беруть на себе технічне забезпечення своїх дітей засобами навчання.
Головним інструментом обліку, статистики, інформування і сервісу оцінок для своїх учнів я обрала традиційний Google Class. Проблеми з підключенням учнів вирішились буквально протягом тижня, приємним бонусом була активна допомога учнів один одному. За допомогою Google Class під час дистанційного навчання видаються завдання, збираються і оцінюються роботи учнів, здаються тести. Також сервіс використовується для інформування учнів щодо питань навчання і планування. Фактично Google Class можна вважати розширеною електронною версією шкільного журналу.
Ще однією важливою складовою системи дистанційного навчання стала ініціатива видавництва «Pearson». На період пандемії видавництво відкрило безкоштовний доступ до власної системи онлайн-навчання «Му English Lab». Варто подякувати менеджерам видавництва «Pearson» в Києві, які оперативно опрацювали заявку і допомогли вирішити питання підключення, що дозволило всім моїм учням читати, слухати і переглядати матеріали, виконувати тестові завдання. Система певною мірою гнучка, вчитель має можливість обмежувати кількість спроб у тестах або час на їх виконання. «Му English Lab» є продуманою і відлагодженою системою, що дає можливість дистанційно оцінити навички з усіх видів мовленнєвої діяльності. Система прив’язана до підручників видавництва, якими користуються вчителі англійської мови та їх учні у всьому світі.
Також важливим компонентом при навчанні англійської мови стала система відеоконференцій ZOOM. Для забезпечення систематичного зворотного зв’язку з учнями, підтримки високого рівня мотивації, уроки в ZOOM проходять кожного тижня, розклад стабільний. Учні одинадцятого класу, наприклад, знають, що кожного тижня у понеділок, середу та п’ятницю у них англійська. Використання камери учнями під час уроку — бажано. Таким чином вчитель може звернути увагу на артикуляцію при говорінні. Під час уроку – обов’язкове спілкування з кожним учнем, одночасно його ідентифікація. Так як урок в ZOOM – це повноцінний урок, то учні, що були відсутні, мають опрацювати матеріал самостійно, вони отримують матеріали уроку і додаткове індивідуальне завдання, щоб не відставати в навчанні від класу. Учнів це активно мотивувало не пропускати англійську, бо після того, як ZOOM-урок завершено, «учень, що проспав» в своєму Google Class акаунті безумовно зустріне додаткове завдання і терміни його виконання. Таким очевидним мотиваційним прийомом в сумі з традиційно позитивним настроєм на самих ZOOM-уроках вдалося досягнути рівня відвідуваності онлайн-уроків до 90%. Класично зручними інструментами в ZOOM є можливість демонстрації екрану, використання функції поміток та інтерактивної дошки при поясненні матеріалу та виправленні помилок. Систему ZOOM зручно використовувати для демонстрації відеоматеріалів, прослуховуванні аудіо, виконання інтерактивних вправ. Також для вивчення іноземних мов з використанням ZOOM зручним є сервіс окремих кімнат Breakout Rooms, в яких учні в парах і групах спілкуються між собою, а вчитель має можливість підключатися до цих кімнат для спілкування або контролю. Для підтримання позитивної атмосфери під час онлайн-уроків застосовуються Quizlet, Kahoot, LearningApps.
Вважаю, що при будь-яких комбінаціях інструментів дистанційного навчання, головне — системність. Всі учасники освітнього процесу, а саме вчитель, учні та батьки повинні прикласти зусилля для системного й мотивованого навчання з обов’язковим активним зворотнім зв’язком.

Уже не перший рік найвідомішій курс для програмістів Гарвардського університету CS50 проводить змагання під назвою CS50x Puzzle Day. Всім бажаючим пропонується розв’язання логічних задач за обмежений час. Під час розв’язку учасникам дозволяється об’єднуватися в команди, бо завдання традиційно складні і знайти розв’язок самостійно — складно. Для тих учасників, що не змогли знайти собі команду, на час змагання запускається сервіс пошуку однодумців. В 2020 році організатори дали на розв’язок восьми задач чотири доби, дозволивши користуватися інтернетом та будь-якими іншими ресурсами. Через Всесвітній карантин командам заборонили зустрічатися особисто, крім випадків, коли учасники команди разом живуть. Всі мозкові штурми – виключно онлайн.
Взяти участь у змаганні об’єдналась і команда Новоград-Волинської школи № 7 під назвою «i7 Ukraine» з учнів, вчителя і студентів-випускників: Вікторія Кондратюк з 10-А, вчитель інформатики Анатолій Сахно, студенти КПІ Валерій Шмідт і Анатолій Шмідт. Капітаном команди учасники обрали Анастасію Прохорчук з 11 класу.
Це були чотири доби серйозної та активної роботи, десятки зустрічей в Telegram і ZOOM. Водночас усі учасники продовжували дистанційне навчання у школі та університеті. Ніхто з команди не мав досвіду змагань такого рівня.
Для того щоб оцінити рівень змагання, можна розглянути задачу, яка сподобалася команді найбільше. Ось її умова:

Реальна робота над задачею почалась, коли було знайдено першу закономірність під час мозкового штурму:
RN: IVXLCD
Це римські цифри. І однієї не вистачає – тисячі, яка позначається буквою «M», а RN на думку команди — «Roman Numеrals».
Наступна послідовність була знайдена за кілька годин, однорозрядні числа:
Single Digit Numbers: Zero, Two, Tree, Four, Five, Six, Seven, Eight, Nine. Пропущена одиниця, тобто «One», відповідно буква «O».
Перебиралися сотні варіантів послідовностей. Міри ваги, довжини, фізичні величини, шукали в таблиці Менделєєва, океани, гірські вершини, міста по чисельності населення і площі, аналізувалися фільмографії, «Гаррі Поттер», символи світових релігій, імена персонажів казки «Білосніжка та сім гномів», ступені прожарки стейків. І так – годинами.
Наступне відкриття – китайські зодіакальні тварини:
Chinese Zodiac Animals: Rat, Tiger, Rabbit, Dragon, Snake, Horse, Goat, Monkey, Rooster, Dog, Pig. Не вистачало «Ox», тобто «бик» і знайдена ще одна буква «O».
Шукаючи набори з 12 елементів, команда успішно звернула увагу на астрологію:
Astrology Signs: Aries, Taurus, Gemini, Cancer, Leo, Virgo, Libra, Scorpio, Capricorn, Aquarius. Пропущений «Sagittarius», буква «S».
І знову — години пошуків, і нове відкриття, тепер в літературі. В ZOOM була здивована тиша, коли прозвучало «Чекайте, знайдено! Це Толкін «Володар перснів», члени Братства Персня».
Fellowship of The Ring: Frodo, Samwise, Gandalf, Legolas, Gimli, Aragon, Boromir, Meriadoc.
Не вистачає «Peregrin», отже пропущена буква «P».
Наступна послідовність була в області, яку команда не раз обговорювала. Це було… сім смертних гріхів.
Deadly Sins: Lust, Gluttony, Greed, Sloth, Wrath, Pride.
Пропущена «Envy», тобто заздрість. І буква «E»
Залишились незнайденими дві послідовності:
TR: DKPCFGS
SR: DDPVCCBR
Так як завдань вісім, то команда вирішила, що пропущені букви повинні бути вписані замість знаків питання, і розв’язана остання задача. Те поняття, що пропущено в останньому завданні і буде відповіддю на всю задачу.
Букви, що вже знайдені, розставились по черзі запитань:
OO_:PEM_S
Отже, залишилось небагато кроків, але закінчився час. Капітану треба було терміново здавати ті задачі, що встигли розв’язати. Cаме за задачу «Sets» команда «i7 Ukraine» проголосувала як за найцікавішу, боролася з нею 25 годин, але цього не вистачило.
Після закінчення змагання організатори пообіцяли опублікувати правильні розв'язки через ZOOM, на час публікації статті змагання завершилось, а правильні відповіді невідомі.
Інтернет дуже змінив наше життя. У ці чотири доби учасники команди працювали дистанційно на уроках і здавали екзамени з матаналізу в Діскорді. Багато спілкувались. І отримували неймовірний досвід у чудовому світовому змаганні на ім’я «CS50x Puzzle Day» з найстарішого вищого навчального закладу Сполучених Штатів.
ps.
Організатори CS50x Puzzle Day опублікували правильні відповіді на задачі. Приємно, що в задачі «Sets» те, що ми визначили — було правильно. І загальна логіка - також. Ми не знайшли:
Taxonomic Rank: domain, kingdom, phylum (in zoology), class, order, family, genus, species.
Пропущено - «Order» - буква O
а ще
Santa reindeer: Dasher, Dancer, Prancer, Vixen, Comet, Cupid, Donder, Blitzen, Rudolph.
Пропущено «Donder» - буква D.
В результаті:
OOO:PEMDS
А це - математика:
Order of operations: Parentheses, Exponents, Multiplication, Division, Addition, Subtraction
Пропущена буква А - а це додавання.
Правильна відповідь на задачу: Addition
Організатори приймали також відповідь «Add»
На жаль, команда «i7 Ukraine» цю задачу не дотиснула. Але в конкурсі такого рівня дебютували, і правильно зробили дві задачі.