Ми, програмісти, люди, в цілому, доволі нудні. Звикли жити поряд з компіляторами, тому в нас частенько є певний брак авантюризму. Якщо компілятор сказав, що в кінці рядка треба ставити крапку з комою, то можна скільки завгодно бубоніти: «Хто таку дурню придумав?!», але то лише перший тиждень знайомства з професією. Далі програмісти просто виконують правила, з часом все спокійніше сприймаючи дивні речі. Ну а що робити, світ не ідеальний. І це не лише в професії, спокійне розуміння того, що правила необхідно виконувати, переноситься і в реальне життя. А як же свята?!
Програмісти гарно сприймають дні народження, тому що іменинники в цей день відчувають додаткові емоції, в молодості, зазвичай, позитивні. Програмісти добре сприймають дурнуваті свята, як «день рівнодення», коли день дорівнює ночі. Вони розуміють, що в Антарктиці все не так просто, але свято ж прикольне. Програмісти навіть сприймають Новий рік, хоча в цей день ніхто не народився, а просто змінився лічильник показника року. Вони ж у курсі, що лічильник секунд міняється значно частіше, а тоді рандом-функція — взагалі пісня.
А які ще свята є у програмістів? Є класичний — 256 день року, день програміста. Але це свято якесь кривеньке, оскільки не має фіксованої дати. У звичайні роки це 13 вересня, а у високосні — 12. Відповідно, перед святкуванням треба ще дізнатися високосність року, що йде. Набагато простіше в такому випадку святкувати День народження Будди, який можна святкувати взагалі будь-коли. Ну, у частини програмістів саме такий компілятор. А є ще класні свята у програмістів? Є! )
Чудове свято — День Ади Лавлейс. Це міжнародне свято дівчат у науці, технологіях, інженерії і математиці. Ось, що пишуть в англомовних джерелах: «an international celebration day of the achievements of women in science, technology, engineering and maths (STEM)». Я саме так і сприймаю — свято розумних дівчат будь-якого віку.
День Ади Лавлейс святкується у другий вівторок жовтня. Це вже прикольно, бо народилась ця дівчина 10 грудня. За легендою, саме вона склала першу програму для аналітичної машини Чарльза Бебіджа, відповідно, Ада вважається однією з перших програмістів в історії. Заради справедливості варто згадати, що машина Бебіджа не була побудована в реальності, а тому Ада не стикалась с компілятором, ось тут їй пощастило.
Але ж свято буде ще яскравішим з подарунками. Що подарувати розумним дівчатам у такий день? Звичайно, усілякі листівки і шоколадки не підходять. Придумано! Якщо дівчата розумні, то вони генерують в тому числі розумні думки. І буде зовсім чудово допомогти їм ці думки зберегти. У будь-який час на будь-який поверхні. Ми в i7 будемо дарувати в цей день розумним дівчатам прості олівці. Простий і доречний подарунок. Ми таким чином будемо відзначати розумних дівчат-програмісток, своїх вчительок математики, фізики, інформатики та технологій. Простими олівцями. Вже підготувались:
І якщо хтось запитає, а чому, власне, вітати розумних дівчат? Хіба вони чимось відрізняються від програмістів-хлопців? Відрізняються! Дуже сильно! Знаєте чим?
Вони, зазвичай, не такі нудні! )
Гарного свята!
В дитинстві час від часу він ходив до школи для бідняків — здобувати початкову освіту. Там викладали тільки Закон Божий, письмо і арифметику. Він не любив учитися: уроків майже не готував, учитель часто бив його по пальцях, аж ті розпухали. Він доволі пізно навчився читати і писати — лише до 10 років. Пізніше матері довелося перевести його в благодійну школу, де фізичні покарання не практикувалися.
Значно пізніше, в 17 років був зарахований до другого класу латинської гімназії. Він був старший інших учнів на 6 років, але до кінця життя так і писав з помилками.
Бідував: ходив у лахмітті, підошви підв'язував мотузками, щоб взуття трималося купи. Винаймав куточок у найбіднішому районі міста. Господиня з жалю щоранку наливала йому кави й давала шматок булки. На довгі місяці це було його їжею.
Прожив 70 років він ніколи не був одружений і не мав дітей. Характер у нього теж був вельми кепський і полохливий: він боявся пограбувань, собак, втрати паспорта, боявся загинути у вогні та отруєння. Він жахався найменшої подряпини, а назви хвороб викликали у нього тремтіння. Йому снилося, що його поховають заживо, тому щовечора клав біля ліжка записку: «Я живий».
За життя він написав 3381 літературний твір, з яких 158 казок, які прославили його на весь світ. Хто він?
Натисніть «детальніше» і дізнаєтесь...
Умова:
Уявіть собі, що ви берете участь у грі, в якій ви знаходитесь перед трьома дверима. Ведучий, про якого відомо, що він чесний, помістив за одними з дверей автомобіль, а за двома іншими — по козі. У вас немає ніякої інформації про те, за якими дверима що знаходиться. Ведучий каже вам: «Спочатку ви маєте обрати одні з дверей. Після цього я відкрию одні з дверей, які залишилися, за якими знаходиться коза. Потім я запропоную вам змінити свій початковий вибір і вибрати інші зачинені двері замість тих, що ви вибрали спочатку. Ви можете зробити як я раджу, або підтвердити свій початковий вибір. Після вашого остаточного рішення я відкрию двері, які ви вибрали, і ви виграєте те, що знаходиться за цими дверима.»
Наприклад, Ви обираєте двері номер 1.
Ведучий відчиняє двері номер 3 і показує, що за ними знаходиться коза.
Після цього ведучий пропонує вам змінити свій вібір і обрати двері номер 2.
Чи збільшаться ваші шанси виграти автомобіль, якщо ви послухаєте його?
Будь ласка, подумайте, а лише потім, дайте відповідь на запитання:
Чи варто для виграшу автомобіля послухати ведучого і змінити свій попередній вибір?
Варіанти відповіді:
— так, краще змінити вибір
— ні, не треба змінювати вибір
Обрали? А тепер можна переглянути правильну відповідь.
На сайті «Плетиво» стартувало опитування щодо кольору стоп-крана в літаку. Задача даної статті – спробувати розібратися в даному питанні. В першу чергу уважно читаємо запитання:
Запитайте залізничників: «Якого кольору стоп-кран у вагоні потягу?» Більшість з них відповість: «Червоного». Запитайте пілотів: «Якого кольору стоп-кран в літаку?» Що відповість більшість пілотів?
З потягами все зрозуміло. Стоп-кран в них, зазвичай, червоний. Точніше, він металевий і пофарбований в червоний колір. З кольором стоп-крану в літаку все цікавіше. Зверніть увагу, нас не запитують, чи є стоп-кран в літаку чи його немає. Нашу думку, до речі, взагалі не питають. Нас запитують щодо думки пілотів, при чому більшості пілотів. Ми, звичайно, не можемо всіх їх опитати, але нам потрібно розбиратися саме в цьому напрямку. Давайте спробуємо.
В документах на літак поняття стоп-кран в такому вигляді, як на залізниці, прогнозовано немає. Але нас запитали, чи більшість пілотів поняттям «стоп-кран» назвуть якусь систему літака? Така система дійсно є, і це – антипожежна система.
Для прикладу, на популярному Boeing 737 три двигуни. Два – під крилами і третій - допоміжна силова установка (ДСУ) — допоміжне джерело енергії, не призначене для переміщення транспортного засобу. В багатьох випадках призначенням ДСУ є запуск основного двигуна, а також забезпечення транспортного засобу електроенергією під час стоянки. З кожним з цих трьох двигунів може статися пожежа і розробник це, звичайно, врахував.
Ось як виглядає частина антипожежної системи в кабіні Boeing 737 (фото звідси):
Дві ручки для двигунів (з боків) і одна для ДСУ (в центрі). В ручках є світлова індикація спрацювання датчиків, отже вони ще і можуть світитися.
При витягуванні ручки «на себе» відсікається живлення мотора паливом а також відключаються системи генерації електроенергії та нагнітання гідрорідини.
Біля ДСУ знаходиться пожежний балон, для його застосування центральну ручку треба спочатку витягти «на себе», а потім повернути в сторону.
Біля кожного з двох основних двигунів знаходяться по два пожежних балони. Для застосування потрібно спочатку витягти ручку «на себе». А потім повернути ручку відповідного двигуна в сторону – розрядиться один балон, при повертанні тієї самої ручки в іншу сторону – розрядиться другий балон. Ще раз нагадаю – це так для Boeing 737. Не може ж бути на всіх літаках світу п'ять пожежних балонів і однакова система.
Ось загальний вигляд кабіни Boeing 737, ці червоні ручки дуже помітні, вони в центральній частині.
Розглянемо кабіну ще одного дуже популярного літака - Airbus-320.
Якщо кабіни всіх Боїнгів звинувачують в безладі з перемикачів і тумблерів, то в Airbus все стильно і в один рівень.
Ось як це виглядає:
Ми люди логічні, ми припускаємо, що не повинна антипожежна система у Boeing бути з червоних ручок, а у Airbus – з фіолетових. Отже, шукаємо червоне.
Знаходимо, ось:
Аналогічна антипожежна частина, судячи по кнопкам – ті самі п'ять пожежних балонів. Погодимось, що стильно. Адепти Boeing скажуть «Це все прикольно поки нічого серйозного не сталося, а зато у нас педалі не електронні, а ще є система тросів». Але як то кажуть, на смак і колір всі маркери різні.
Ще один виробник літаків — бразильська компанія Embraer. Елементи антипожежної системи також є елементами червоного кольору:
Тут, на відео, пілот тестує дану систему на Embraer 195.
Щодо літаків марки Bombardier, то опису їх антипожежної системи не знайшов. На фото кабін літаків цього виробника, що вдалося знайти – деталей не видно. Ось, наприклад, кабіна літака моделі Bombardier global 6000 (звідси):
Відчуття, що з кабіною аеро-стилісти попрацювали на славу. Кількість екранів і загальний стиль дає відчуття, що це – літаючий комп’ютер ) Кому цікаво, який Bombardier global 6000 всередині – тут брошура від виробника. Причому брошура не загальна, а на конкретний серійний номер. Звичайно, там мало про кабіну а все більше про комфорт і естетику.
Щодо ще одного виробника літаків – Cessna, простіше. Чудова стаття допомогла розібратися.
Ось приборна дошка літака Cessna 172:
Звичайно, нам цікаві червоні елементи – номери 7 і 22.
Що таке 7? Перемикач MASTER. З його допомогою живляться всі споживачі електроенергії від акумуляторів або генератора.
Ясно – це як вмикач-вимикач, не воно. А 22?
22. Важіль управління насиченістю паливної суміші. За допомогою цієї рукоятки ми підбираємо оптимальне співвідношення витрат палива і потужності двигуна. Положення рукоятки «на себе» повністю перекриває подачу палива і зупиняє двигун.
В нашому випадку, це, мабуть воно. Система, що може перекрити подачу палива і повністю зупинити двигун.
Давайте перечитаємо запитання, що ми поставили на початку:
Запитайте залізничників: «Якого кольору стоп-кран у вагоні потягу?» Більшість з них відповість: «Червоного». Запитайте пілотів: «Якого кольору стоп-кран в літаку?» Що відповість більшість пілотів?
Думаю, що більшість пілотів відповість «червоний».
Якщо у вас є знайомий пілот і ви його запитали – розкажіть і нам на Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Анатолій Анатолійович
Дякую за консультації при підготовці матеріалу авіаційному техніку Сергію Якубовичу
ps. Авіатехнік та офіцер ЗСУ Сергій Якубович загинув у серпні 2022 року у віці 26 років на російсько-українській війні.