В перший день літа 2020 року на сайті відкривається новий сервіс — «Квиток у мрію».
Ви можете самостійно створити собі такий квиток. І нехай вам щастить у здійсненні мрій.
Для створення саме вашого квитка натисніть на зображення.
В перший день літа 2020 року на сайті відкривається новий сервіс — «Квиток у мрію».
Ви можете самостійно створити собі такий квиток. І нехай вам щастить у здійсненні мрій.
Для створення саме вашого квитка натисніть на зображення.
Відомий всеукраїнський конкурс юних науковців має своїх прихильників і своїх критиків.
Давайте для початку розберемося в тому, як це було до 2020 року.
Якщо учень в 11 класі пробився на всеукраїнській рівень в конкурсі МАН і в фіналі виборов диплом будь-якого ступеня, то йому при вступі до закладу вищої освіти України додавалось 10 балів. Це був величезний бонус, таким чином можна було вступити в університет значно вищого рівня. Крім того, це певні «запасні бали» на випадок, якщо абітурієнт не дуже вдало здав, наприклад, українську.
Додавав позитивізму факт, що протягом останніх двох років фінал МАН проводився в форматі «всі разом». Найрозумніші діти країни майже тиждень спілкувались між собою. Організація була чудова: діти жили в гарних готелях, їх системно харчували. І дуже важливо, що рівень спілкування всередині спільноти МАНівців був дуже високий, що також було серйозним аргументом і додавало приводів взяти участь в МАН. Два останні роки підряд мої учні брали участь у фіналі МАН у відділенні «комп’ютерних наук» і вони в один голос це підтверджують.
Для того, щоб попасти у фінал, треба було пройти обласний відбір, для чого написати власне саму наукову роботу, написати контрольну з базової дисципліни (в комп’ютерних науках це математика), презентувати і захистити свою наукову роботу перед журі, де, як правило, запитання задають як члени журі так і учні-конкуренти.
Щоб отримати диплом у фіналі, необхідно попасти в першу половину рейтингу, тобто якщо у фіналі в даній секції було 20 учасників, то треба попасти по рейтингу в першу десятку.
Критики такого положення звертали увагу на факт «повної загальності» конкурсу МАН. Можна було захистити роботу в секції «Кліматологія та метеорологія», при цьому написати контрольну з географії, а отримані додаткові 10 балів витратити для вступу в медичний університет. Критики системи вважали це дуже неправильним. Крім того, оцінювання учасників – вкрай складна тема, а коли мова йде не про шматок картону на ім’я «грамота», а про 10 балів для вступу в ВНЗ, то, звичайно, все стає на порядок складніше у суддівстві. Також критики такої системи висловлювались, що практично неможливо визначити автора роботи, що наукову роботу дуже часто пишуть зовсім не діти, а вчителі, що взагалі нівелює цінність конкурсу.
Єдине виключення, де у 2019 році не приймали результати МАН – це спеціальності галузі знань 29 "Міжнародні відносини". Про це було прямо вказано Умовах прийому на навчання до закладів вищої освіти України в 2019 році.
11 жовтня 2019 року наказом №1285 Міністерство освіти і науки України змінило правила.
Цитата:
«Призерам (особам, нагородженим дипломами I–III ступенів) IV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад в рік вступу з базових предметів, призерам III етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук України в рік вступу під час вступу на спеціальності, визначені Переліком спеціальностей, яким надається особлива підтримка (додаток 2), останній доданок встановлюється рівним 10, а якщо конкурсний бал вступника при цьому перевищує 200, він встановлюється таким, що дорівнює 200. Інформацію про них приймальні комісії отримують з ЄДЕБО.»
Отже, якщо призер фіналу МАН обере собі спеціальність, якої немає в додатку 2, то його 10 балів не враховується. Але перед тим, як представити додаток 2, звернемо увагу на ще одну важливу деталь з Умов прийому. Цитата:
Примітка. З 2021 року статус спеціальностей, яким надається особлива підтримка, надаватиметься спеціальностям (спеціалізаціям, предметним спеціальностям), з яких прохідний бал широкого конкурсу МОН не перевищує 130 балів, статус припиняється для спеціальностей (спеціалізацій, предметних спеціальностей), з яких упродовж двох попередніх років поспіль прохідний бал широкого конкурсу МОН становить не менше ніж 170 балів за умови набору усіма закладами вищої освіти (крім вищих військових навчальних закладів, закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти) не менше ніж 50 % від загального набору студентів на перший курс денної форми здобуття освіти на основі повної загальної середньої освіти за кошти фізичних та юридичних осіб.
Звичайною мовою: якщо цього року спеціальність є у Додатку 2, але прохідний бал на неї більше 170 балів і університети набирають на дану спеціальність більше 50% студентів, то спеціальність із додатку 2 на наступний рік зникне. А туди допишеться спеціальність, на яку прохідний бал малий, менше 130 балів. Тобто, спеціальності зовсім не рейтингові, скажемо прямо.
Цілком зрозуміло, що в додатку 2 прогнозовано немає комп’ютерних спеціальностей галузі знань 12 "Інфомаційні технології". Для вступу на топову 121 спеціальність «Інженерія програмного забезпечення» в 2020 році не допоможе ні призове місце в фіналі МАН ні призове місце в фіналі будь-якої всеукраїнської олімпіади. Там серед комп’ютерних залишилась лише неймовірно складна «124 – Системний аналіз», але якщо поспілкуватися зі студентами, що навчаються на даній спеціальності, наприклад, в ІПСА КПІ, можна зрозуміти, що вчитися там неймовірно складно. Скоріше за все, саме тому 124 спеціальність поки що залишається в Додатку 2.
На мою думку, цей закон дуже змінить розстановку сил в МАН. Сенс брати участь у МАН стрімко змінився. Знову таки, обидва мої учні, що пройшли до фіналу, і придумували і писали свої роботи самостійно, витративши на це море сил і часу. Який вони могли б витратити на підготовку до ЗНО. Звичайно, ми розраховували на 10 балів, тут ніякої таємниці немає. Щодо мотивації наступних МАНівців – питання, на мою думку, цілком зрозуміле.
Мова не про оцінювання даного закону або даного факту, мова про декларування зміни правил. Важливих правил для абітурієнтів.
І, обіцяний додаток №2 (на 2020 рік):
Додаток 2 |
ПЕРЕЛІК
спеціальностей, яким надається особлива підтримка
Шифр галузі |
Галузь знань |
Код спеціальності |
Назва спеціальності |
01 |
Освіта |
014 |
Середня освіта (за основними предметними спеціалізаціями: 014.04 - 014.10, 014.15) |
015 |
Професійна освіта (за спеціалізаціями: 015.01 - 015.04, 015.06 - 015.15, 015.17, 015.18, 015.20 - 015.22) |
||
09 |
Біологія |
091 |
Біологія |
10 |
Природничі науки |
101 |
Екологія |
102 |
Хімія |
||
103 |
Науки про Землю |
||
104 |
Фізика та астрономія |
||
105 |
Прикладна фізика та наноматеріали |
||
106 |
Географія |
||
11 |
Математика та статистика |
111 |
Математика |
112 |
Статистика |
||
12 |
Інформаційні технології |
124 |
Системний аналіз |
13 |
Механічна інженерія |
131 |
Прикладна механіка |
132 |
Матеріалознавство |
||
133 |
Галузеве машинобудування |
||
134 |
Авіаційна та ракетно-космічна техніка |
||
135 |
Суднобудування |
||
136 |
Металургія |
||
14 |
Електрична інженерія |
141 |
Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка |
142 |
Енергетичне машинобудування |
||
143 |
Атомна енергетика |
||
144 |
Теплоенергетика |
||
145 |
Гідроенергетика |
||
15 |
Автоматизація та приладобудування |
151 |
Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології |
152 |
Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка |
||
153 |
Мікро- та наносистемна техніка |
||
16 |
Хімічна та біоінженерія |
161 |
Хімічні технології та інженерія |
162 |
Біотехнології та біоінженерія |
||
163 |
Біомедична інженерія |
||
17 |
Електроніка та телекомунікації |
171 |
Електроніка |
172 |
Телекомунікації та радіотехніка |
||
173 |
Авіоніка |
||
18 |
Виробництво та технології |
181 |
Харчові технології |
182 |
Технології легкої промисловості |
||
183 |
Технології захисту навколишнього середовища |
||
184 |
Гірництво |
||
185 |
Нафтогазова інженерія та технології |
||
186 |
Видавництво та поліграфія |
||
187 |
Деревообробні та меблеві технології |
||
19 |
Архітектура та будівництво |
192 |
Будівництво та цивільна інженерія |
193 |
Геодезія та землеустрій |
||
194 |
Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології |
||
20 |
Аграрні науки та продовольство |
201 |
Агрономія |
202 |
Захист і карантин рослин |
||
203 |
Садівництво та виноградарство |
||
204 |
Технологія виробництва і переробки продукції тваринництва |
||
205 |
Лісове господарство |
||
206 |
Садово-паркове господарство |
||
207 |
Водні біоресурси та аквакультура |
||
208 |
Агроінженерія |
||
25 |
Воєнні науки, національна безпека, безпека державного кордону |
251 |
Державна безпека |
252 |
Безпека державного кордону |
||
253 |
Військове управління (за видами збройних сил) |
||
254 |
Забезпечення військ (сил) |
||
255 |
Озброєння та військова техніка |
||
26 |
Цивільна безпека |
261 |
Пожежна безпека |
263 |
Цивільна безпека |
||
27 |
Транспорт |
271 |
Річковий та морський транспорт |
272 |
Авіаційний транспорт |
||
273 |
Залізничний транспорт |
||
274 |
Автомобільний транспорт |
||
275 |
Транспортні технології (за видами) |
Ще раз нагадаю, дані зміни певною мірою відносяться як до МАНівського, так і до олімпіадного руху в Україні.
Посилання: Умови прийому до закладів вищої освіти України в 2020 році (сайт МОН).
В розділ "Плутанина" додано більше як 200 зображень, де необхідно або обводити картинки, або з'єднувати точки зображень.
Рекомендую для малих дітей різного віку.
Дякуючи Олексію та Валерію знаємо, що гугл-планета земля шикарно оновилась.
Для того, щоб побачити нову версію, можна не встановлювати програму, достатньо мати браузер від гугл.
Неймовірно.. Ось посилання - відкрийте в google chrome: https://earth.google.com/web/@48.85647877,2.29619462,42.80794532a,808.44773783d,35y,154.69458192h,59.99986363t,-0r
Вітаємо вас на сайті «Плетиво» — українському ресурсі для веселого розвитку дітей різного віку.
На сайті зібрані логічні задачі, флеш-ігри, розбираються деякі задачі програмування (пріоритетно мовою Python). Різні користувачі можуть обрати собі цікавинки до душі і настрою.
«Плетиво» цілеспрямовано підготовлено для зручного перегляду на мобільльних пристроях.
Сайт використовується також як елемент навчання учнів гуртка i7, проводиться апробація певних навчальних концепцій, стилів і методів. Члени гуртка мають власні акаунти на сайті, вони можуть залишати коментарі і переглядати всі матеріали сайту. Форма входу зареєстрованих користувачів знаходиться в підвалі сайту.
Частина матеріалів доступна гостям сайту.
«Плетиво» наповнюється матеріалами, можливі помилки різного типу, вибачайте.
Сподіваюсь, тут буде цікаво.
Анатолій Анатолійович, адміністратор сайту "Плетиво".