Можливо, хтось пропустив цю дивну історію.
Волонтер-водій штабу Благодійного Фонду Сергія Притули, а в мирному житті колекціонер Ігор Понамарчук подарував Фонду картину з сімейної колекції – «Квіти виросли коло четвертого блока» з серії робіт художниці Марії Примаченко, присвячених Чорнобильській трагедії. Директорка приватного музею «Духовні скарби України», дружина Ігоря Дар’я Добріян розповіла, що їхня родина ніколи б не продавала цей твір, якби не війна. Зусилля професіоналів з різних сфер суспільства зараз мають іти на допомогу армії в боротьбі проти росії, адже саме ЗСУ — наші найкращі колекціонери перемоги. Родина Марії Примаченко підтримала благодійний аукціон і вже відмовилася від роялті з продажу картини на користь Збройних Сил України. (звідси).
Картина «Квіти виросли коло четвертого блоку» була продана п'ятого травня 2022 року на аукціоні за півмільйони доларів.
Цитата Сергія Притули у фейсбуці:
« Ну і промінчики добра двом добродіям з-за кордону, які зробили спільну ставку і гідно оцінили роботу Примаченко! І окремо від себе хочу подякувати їм за запевнення в тому, що КАРТИНА ЗАЛИШИТЬСЯ В УКРАЇНІ І БУДЕ ПЕРЕДАНА ДО ОДНОГО З КИЇВСЬКИХ МУЗЕЇВ!!»
Так само Сергій Притула пояснив, куди підуть гроші від продажу картини:
125 бусів Volkswagen T5 для переднього краю фронту!
Ще раз: СТО ДВАДЦЯТЬ П’ЯТЬ БУСІВ!!!
Які будуть перевозити особовий склад, вантажі, які будуть використовуватись для евакуації, для роботи підрозділів аеророзвідки тощо. Все для того, щоб палити русню і рятувати наших!!!
Близько двох тижнів тому нам вдалось домовитись у Німеччині про викуп такої великої партії транспорту за максимально пільговою ціною. Після передоплати нам якраз не вистачало тої суми, яку ми вчора вторгували. Я збирався робити окремий допис-звернення до людей, щоб закрити цей проект, але одна картина зробила це замість усіх нас.»
Ну і дві світлини буси і квіти
Назва: Квіти виросли коло четвертого блока
Автор: Примаченко Марія Оксентіївна
Дата: 1990
Техніка: гуаш
Основа: папір
Розмір: 60 x 40 см
Code:
import turtle
shapes = ['circle', 'circle', 'circle','triangle', 'circle',
'square', 'circle', 'circle', 'triangle', 'circle',
'square', 'triangle', 'circle', 'square','square',
'triangle', 'circle', 'square', 'turtle', 'square',
'square', 'circle', 'circle', 'triangle', 'circle',
'circle', 'circle','triangle', 'circle', 'circle',
'square']
turtle.penup()
turtle.backward(450)
for s in shapes:
turtle.shape(s)
turtle.forward(28)
turtle.stamp()
Невеликий Python-код, що створює відео. В кольорах, які тепер знає весь світ... Що тут додати, сінус - і той за Україну!
Код:
# Ukrainian meditation in Python
# Stand with Ukraine!
import math
import turtle
turtle.colormode(255)
turtle.bgcolor(220, 220, 220)
turtle.shape('triangle')
turtle.shapesize(30, 30, 50)
for x in range(360):
c = round(abs(math.sin(math.radians(x)) * 255))
turtle.color(c, c, 255 - c)
turtle.shape()
turtle.tilt(1)
Відео:
Чотири рядки Python-коду — і ми маємо гарний медитативний спірограф :)
Код:
from turtle import *
for x in range(1,2690, 2):
forward((250 + x) % 37)
right(10)
Код:
from turtle import *
pensize(4)
speed(0)
for x in range(100):
color('blue')
circle(100 + x, 35)
right(10)
color('gold')
circle(100 - x, 20)
Запропонував своїм учням і вчителям інформатики у фейсбуці цікаву, як на мене, задачу:
Це вся умова, нічого більше в умові немає. Щоб не допускати вгадування, всі розв’язки просив пояснювати. Варіант «Я – художник, я так бачу» як варіант не приймався, бо задача була заявлена як логічна і потребує, відповідно, логічного пояснення.
Можете спробувати самостійно розв'язати, а лише після того клікнути на "Детальніше" і дізнатися ще кілька версій розв'язку.
Сучасні діти, в більшості, логічні. Багато хто з них знає, що таке нелегка праця і чули про захмарні зарплати айтішників. І чимало з них готові спробувати, дізнатися про те саме програмування, за яке так багато грошей. Але комусь не вистачає терпіння, комусь — мотивуючого вчителя поряд. А хтось в п’ятому класі відкрив подаровану круту книжку для програмістів, прочитав незрозуміле про інкапсуляцію і на тому, звичайно, закрив.
Сучасні круті вчителі інформатики — люди обізнані. Вони експериментують з різними платформами і концепціями, намагаючись зацікавити і розвивати початківців. Тут і котик Скретч, звичайно, і Turtle-Python і ще багато чого, в тому числі українського. Даний огляд — він більше не для вчителів інформатики. Все це більше для батьків, що дивляться в майбутнє і зацікавлених дітей. Можете відправити посилання на цей матеріал своїм друзям і знайомим, у кого є можливість зараз вчитися. Бо є сенс.
Ми розберемо реєстрацію і роботу на платформі, яка має чимало гарних властивостей:
- безкоштовна
- україномовна
- не потребує вчителя
- запам’ятовує завдання, що вже зроблені, їх не треба перездавати
- має сотні завдань, розроблених фахівцями, які на тому розуміються
- завдання можна пропускати і повертатися до них пізніше
- платформа, яку рекламують голови Microsoft, Twitter, Facebook
- платформа, якою користуються десятки мільйонів учнів і мільйон викладачів по всьому світу
- платформа, спонсорами якої є Amazon та Google
- платформа, до якої можна приєднатися за кілька хвилин.
Стартуємо? Думаю, воно того варто. Як вчитель, використовую платформу багато років. Запрошую! Так як це будуть читати по різному підготовлені люди, то буде багато картинок. Щоб всім було зрозуміло.
Заходимо на сайт платформи, обираємо українську мову (або ту, що вам хочеться, мову в будь-який момент можна змінити):
Обираємо «Увійти»
Якщо ви вже зареєстровані на платформі, ви можете зайти, як зареєстрований користувач, ввести адресу електронної пошти, з якої реєструвалися і пароль, якій вказали при реєстрації (поля обведені червоною рамкою). Якщо ви зайшли вперше, як ми з вами зараз, то переходимо до пункту «Створити обліковий запис»:
Ви можете обрати різні варіанти реєстрації. Якщо у вас є електронна пошта, то я рекомендую зареєструватися з її використанням. Заповніть відповідні поля і натисніть кнопку «Реєстрація»:
Оберіть роль «Учень», придумайте псевдонім і вік учня. Ці поля є обов’язковими. Якщо ви при реєстрації вказували пошту когось з батьків, а не пошту дитини, то встановіть позначку «Я один (-на) з батьків/опікун, що подає оформлення від імені своєї дитини» і натискаєте кнопку «Перейти до мого профілю»
Прочитайте рекламний текст, закрийте рекламне вікно і перейдіть до каталогу курсів:
На платформі є багато різних курсів. В першу чергу звертаю увагу на курси «Основи інформатики».
Це чотири курси для дітей різного віку. Більшість завдань – українською, що важливо — завдання різноманітні і продумані.
Учень створює програму методом перетягування блоків. Якщо помилився, перетягує блок назад. Коли програма побудована, можна запустити її на виконання цілком або покроково. Важливо, що платформа пропонує не просто здавати задачі, а здавати їх оптимальними рішеннями. Ось, наприклад, завдання. Це курс 2, етап 3, завдання 5, зверніть увагу, що система пропонує зробити завдання з використанням 9 блоків, а ми поставити 11 блоків:
Завдання буде прийнято, але система попередить про неоптимальність:
Якщо учень хоче повернутися і дотиснути завдання, він може обрати «Спробуйте знову».
Якщо натиснути «Продовжити», то учень перейде до наступного завдання, але неоптимально виконане завдання буде помічено не темно-зеленим кольором (як ідеально зроблене), а світло зеленим кольором:
На панелі курсу можна в будь-який час побачити, які завдання зроблено оптимально або неоптимально, а які ще чекають.
Звертаю увагу вчителів на дану плафторму. Якщо зареєструватися вчителем, то можна створювати класи, додавати учнів, бачити прогрес роботи учнів, виписувати сертифікати. Все дуже логічно і зручно.
Важливе питання про вчителя. Річ у тому, що не у всіх є вчитель, що буде допомагати. Тим більше зараз. Але в більшості завдань простих курсів можна попросити когось зі знайомих, друзів, дорослих. Якщо нема кого попросити, то давайте згадаємо, що code.org всесвітньо відома платформа. Тому, як казати мої учні: "Якщо вже зовсім не виходить, то вже тоді youtube, там є, ми бачили!"
Успіхів!