Чудово працювати в школі. Спілкуєшся з живими, щирими, в гарному сенсі недовірливими людьми.
От побачив якось в інтернеті китайську дзиґу. Така дурнувата дзиґа, спочатку вона просто крутиться, потім валиться набік а потім взагалі встає на свою ніжку. Здивувася, запитав себе «а точно?». Купив таке щастя у китайців. Пів вечора крутили з котом ту радість. Краса!
Приніс в школу, розказав дітям, що це така дивна дзиґа. Що сказали діти? «А точно? А покажіть!». І от ти вже з дітьми в шкільному коридорі на підлозі стоїш на колінах, запускаєш ці дзиґи і ви разом дивуєтесь тому чуду, а за деталями того дива відправляєш дітей до вчительки фізики. Міжпредметні зв’язки і розумна вчителька фізики — чудове поєднання. Ось ці дзиґи, 100 гривень у китайців коштують:
І так весь час в школі: ніхто тобі не вірить на слово, всі все перевіряють, посміхаються, дивуються. Позитив у чистому вигляді. Це дуже цінна річ, особливо для тих, кому є з чим порівнювати, хто прийшов у школу довгими шляхами.
А ще тут знайшов неймовірну задачу з шістьма сірниками.
Ось умова:
Із чотирьох сірників можна скласти квадрат. Додаємо до цих чотирьох ще два сірника, кожний з яких зламаний навпіл, як на малюнку.
Зламаний сірник можна згинати. Ламати цілі сірники не можна. Яке максимальне число квадратів можна скласти з такого комплекту сірників?
Коли на небі роздавали творчі таланти, то я однозначно курив. І коли таланти роздавали в геометрії – також. Тому я легко розв’язав цю задачу, у мене вийшло аж два квадрати:
Десь в глибині душі я відчував, що можна більше, да і самооцінка щиро реготала.
Там, де я знайшов цю задачу пропонували три квадрати, і це дійсно гарне рішення:
Зрадівши гарному чужому рішенню, я додав цю задачу до цьогорічного екзамену з логіки для шкільних програмістів і запропонував цю задачу іншим своїм учням. І тут почалося чудо. Почалося те, що нечасто можна побачити у дорослих. Діти ламали сірники, пробували, посміхалися, сварилися. З сірниками, зі мною, з собою. Складали сірники на столі, в графічному редакторі, з травички на асфальті. Діти знайшли рішення, коли не два, як у мене квадрати, і не три, як я в інтернеті знайшов. Діти зробили цю задачу, склавши з сірників 5, 6, 8, 9, 11, 14 квадратів.
І ти тихенько питаєш дітей: «Дозвольте я сфоткаю Ваш розв’язок для статті з вказівкою авторства?». І розумієш. Як чудово бути вчителем.
Ну, а тепер роботи учнів, що поділились розв’язками. Творчість учнів і свято вчителя з шести сірників:
П'ять квадратів. Автор: Маргарита Василюк.
Шість квадратів. Автор: Олексій Бірюченко.
Шість квадратів. Автор: Анна Нікончик.
Вісім квадратів. Автор: Анастасія Гуланова.
Вісім квадратів. Автор: Вікторія Дем'янчук.
Вісім квадратів. Автор: Даниїл Самсонюк.
Вісім квадратів. Автор: Діана Супрун.
Вісім квадратів. Автор: Олександр Чорноус.
Вісім квадратів. Автор: Юлія Городова.
Дев'ять квадратів. Автор: Денис Романюк.
Дев'ять квадратів. Автор: Денис Романюк.
Одинадцять квадратів. Автор: Маргарита Василюк.
Одинадцять квадратів. Автор: Альона Білошапка (я трохи підрівняв сірники в ідеї Альони).
Чотирнадцять квадратів. Автор: Маргарита Василюк.
Чотирнадцять квадратів. Автор: Анна Нікончик.
Чотирнадцять квадратів. Автор: Денис Романюк.
Дивишся на це свято творчості та інтелекту і розумієш. Що діти більш творчі ніж ти. Що вони молодці. Що треба піти купити ще сірників, бо ці вже закінчуються. Що цікава задача і розумні діти подарували тобі, як вчителю, радість.
FIVE = 4
SIX = 9
SEVEN = 5
TWELVE = ?
Варіанти розв'язків:
Представляю завдання екзамена з логіки 2022 року для зарахування в i7.juniors. Цього року екзамен проводився онлайн і гурток планується онлайн.
Представляємо кілька варіантів розв'язків даної задачі:
На початку травня 1889 року Вінсент ван Гог потрапив до божевільні Сен-Поль-де-Мозол. Протягом року, коли він перебував в Сен-Поль, він продовжував писати картини.
23 травня 1889 року Вінсент писав братові Тео: «Крізь вікно з залізними ґратами я бачу квадрат пшениці в огорожі, перспективу на манер Ван Гойєна, над якою вранці я бачу схід сонця у своїй славі».
А до середини червня він написав свою неймовірну «Зоряну ніч».
Яким він бачив те сонце скрізь вікно з гратами? Яке було то сонце. Ніхто не дізнається. А якщо комп’ютеру дати кольори картини «Зоряна ніч» і генератор випадкових чисел… Комусь це творчість, комусь — пайтон, а комусь — сонце.
Кожен запуск — нове неповторне сонце. В цю мить таке:
Можете і ви запустити цей код і отримаєте своє сонце в квадраті вікна. Можливо, саме таке, яким його бачив великий митець…. Хтозна...
# Сонце в квадраті вікна
# (пам'яті Вінсента ван Гога)
# Ідея і код: ttolich (pletyvo.in.ua).
# Кольори: Вінсент ван Гог (Зоряна ніч)
from random import randint, choice
import tkinter
size = 800
root = tkinter.Tk()
colors = (['#D0AD2E', '#D1B845', '#BBC87D', '#C3C67C', '#C4AF31',
'#8EA3AC', '#5C7492', '#93A8D4', '#7790A0', '#475B82',
'#232A59', '#344262', '#23305C', '#1E2E49', '#4A5351'])
canvas = tkinter.Canvas(root, width=size, height=size, bg='#0F122B')
canvas.pack()
count = 0
while count < 1500:
x0 = randint(0, size) + randint(0, size/25)
y0 = randint(0, size) + randint(0, size/25)
if abs(x0 - size/2) < 100 and abs(y0 - size/2) < 100:
color = choice(colors[:6])
d1 = randint(0, size/5)
d2 = randint(0, size/8)
canvas.create_oval(x0, y0, x0 + d1, y0 + d2, fill=color, width = 0)
elif abs(x0 - size/2) < 300 and abs(y0 - size/2) < 300:
color = choice(colors[6:11])
d1 = randint(0, size/10)
d2 = randint(0, size/16)
canvas.create_rectangle(x0, y0, x0 + d1, y0 + d2, fill=color, width = 0)
elif abs(x0 - size/2) < 500 and abs(y0 - size/2) < 500:
color = choice(colors[11:])
d1 = randint(0, size/20)
d2 = randint(0, size/20)
canvas.create_arc(x0, y0, x0 + d1, y0 + d2, fill=color, outline=color, start=randint(0, 90), extent=randint(90, 120), width=0)
root.update()
count += 1