Невеликий Python-код, що створює відео. В кольорах, які тепер знає весь світ... Що тут додати, сінус - і той за Україну!
Код:
# Ukrainian meditation in Python
# Stand with Ukraine!
import math
import turtle
turtle.colormode(255)
turtle.bgcolor(220, 220, 220)
turtle.shape('triangle')
turtle.shapesize(30, 30, 50)
for x in range(360):
c = round(abs(math.sin(math.radians(x)) * 255))
turtle.color(c, c, 255 - c)
turtle.shape()
turtle.tilt(1)
Відео:
Чотири рядки Python-коду — і ми маємо гарний медитативний спірограф :)
Код:
from turtle import *
for x in range(1,2690, 2):
forward((250 + x) % 37)
right(10)

Код:
from turtle import *
pensize(4)
speed(0)
for x in range(100):
color('blue')
circle(100 + x, 35)
right(10)
color('gold')
circle(100 - x, 20)
Запропонував своїм учням і вчителям інформатики у фейсбуці цікаву, як на мене, задачу:
Це вся умова, нічого більше в умові немає. Щоб не допускати вгадування, всі розв’язки просив пояснювати. Варіант «Я – художник, я так бачу» як варіант не приймався, бо задача була заявлена як логічна і потребує, відповідно, логічного пояснення.
Можете спробувати самостійно розв'язати, а лише після того клікнути на "Детальніше" і дізнатися ще кілька версій розв'язку.
Сучасні діти, в більшості, логічні. Багато хто з них знає, що таке нелегка праця і чули про захмарні зарплати айтішників. І чимало з них готові спробувати, дізнатися про те саме програмування, за яке так багато грошей. Але комусь не вистачає терпіння, комусь — мотивуючого вчителя поряд. А хтось в п’ятому класі відкрив подаровану круту книжку для програмістів, прочитав незрозуміле про інкапсуляцію і на тому, звичайно, закрив.
Сучасні круті вчителі інформатики — люди обізнані. Вони експериментують з різними платформами і концепціями, намагаючись зацікавити і розвивати початківців. Тут і котик Скретч, звичайно, і Turtle-Python і ще багато чого, в тому числі українського. Даний огляд — він більше не для вчителів інформатики. Все це більше для батьків, що дивляться в майбутнє і зацікавлених дітей. Можете відправити посилання на цей матеріал своїм друзям і знайомим, у кого є можливість зараз вчитися. Бо є сенс.
Ми розберемо реєстрацію і роботу на платформі, яка має чимало гарних властивостей:
- безкоштовна
- україномовна
- не потребує вчителя
- запам’ятовує завдання, що вже зроблені, їх не треба перездавати
- має сотні завдань, розроблених фахівцями, які на тому розуміються
- завдання можна пропускати і повертатися до них пізніше
- платформа, яку рекламують голови Microsoft, Twitter, Facebook
- платформа, якою користуються десятки мільйонів учнів і мільйон викладачів по всьому світу
- платформа, спонсорами якої є Amazon та Google
- платформа, до якої можна приєднатися за кілька хвилин.
Стартуємо? Думаю, воно того варто. Як вчитель, використовую платформу багато років. Запрошую! Так як це будуть читати по різному підготовлені люди, то буде багато картинок. Щоб всім було зрозуміло.
Заходимо на сайт платформи, обираємо українську мову (або ту, що вам хочеться, мову в будь-який момент можна змінити):
Обираємо «Увійти»
Якщо ви вже зареєстровані на платформі, ви можете зайти, як зареєстрований користувач, ввести адресу електронної пошти, з якої реєструвалися і пароль, якій вказали при реєстрації (поля обведені червоною рамкою). Якщо ви зайшли вперше, як ми з вами зараз, то переходимо до пункту «Створити обліковий запис»:
Ви можете обрати різні варіанти реєстрації. Якщо у вас є електронна пошта, то я рекомендую зареєструватися з її використанням. Заповніть відповідні поля і натисніть кнопку «Реєстрація»:
Оберіть роль «Учень», придумайте псевдонім і вік учня. Ці поля є обов’язковими. Якщо ви при реєстрації вказували пошту когось з батьків, а не пошту дитини, то встановіть позначку «Я один (-на) з батьків/опікун, що подає оформлення від імені своєї дитини» і натискаєте кнопку «Перейти до мого профілю»
Прочитайте рекламний текст, закрийте рекламне вікно і перейдіть до каталогу курсів:
На платформі є багато різних курсів. В першу чергу звертаю увагу на курси «Основи інформатики».
Це чотири курси для дітей різного віку. Більшість завдань – українською, що важливо — завдання різноманітні і продумані.
Учень створює програму методом перетягування блоків. Якщо помилився, перетягує блок назад. Коли програма побудована, можна запустити її на виконання цілком або покроково. Важливо, що платформа пропонує не просто здавати задачі, а здавати їх оптимальними рішеннями. Ось, наприклад, завдання. Це курс 2, етап 3, завдання 5, зверніть увагу, що система пропонує зробити завдання з використанням 9 блоків, а ми поставити 11 блоків:
Завдання буде прийнято, але система попередить про неоптимальність:
Якщо учень хоче повернутися і дотиснути завдання, він може обрати «Спробуйте знову».
Якщо натиснути «Продовжити», то учень перейде до наступного завдання, але неоптимально виконане завдання буде помічено не темно-зеленим кольором (як ідеально зроблене), а світло зеленим кольором:
На панелі курсу можна в будь-який час побачити, які завдання зроблено оптимально або неоптимально, а які ще чекають.
Звертаю увагу вчителів на дану плафторму. Якщо зареєструватися вчителем, то можна створювати класи, додавати учнів, бачити прогрес роботи учнів, виписувати сертифікати. Все дуже логічно і зручно.
Важливе питання про вчителя. Річ у тому, що не у всіх є вчитель, що буде допомагати. Тим більше зараз. Але в більшості завдань простих курсів можна попросити когось зі знайомих, друзів, дорослих. Якщо нема кого попросити, то давайте згадаємо, що code.org всесвітньо відома платформа. Тому, як казати мої учні: "Якщо вже зовсім не виходить, то вже тоді youtube, там є, ми бачили!"
Успіхів!
В час війни не у всіх є можливість вчитися. Не у всіх є можливість навіть вижити. Але кожен може спробувати принести щось своє для того, щоб жити і перемагати. Сьогодні у нас програмування. Так, під час війни. Хто може цим займатися, у кого є сили і можливості – приєднуйтесь. У кого немає – приєднуйтесь до нас все одно, хоч завтра, хоч після Перемоги.
Задача:
Число 18 має цікаву властивість. Сума його цифр не змінюється при множенні на 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. Які ще є двоцифрові числа, що мають таку ж властивість?
Пояснення: cума цифр числа 18 буде число 9 (1+8). Якщо ми помножимо число 18 на два, то буде 36, а сума чисел числа 36 також буде дев'ять (3+6). Якщо помножимо на три, також 9 (5+4). Ну і так далі. Треба серед двоцифрових чисел знайти всі числа, що мають таку ж властивість. Можна вручну, можна написати програму.
Під посиланням «Детальніше» збираємо варіанти програм. Всі можуть взяти участь і поділитися своїм розв'язком: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Раджу спочатку спробувати самостійно, а вже потім порівняти з розв'язками, що написали інші.
Успіхів!
З 1 по 4 квітня 2022 року буде проходити наступний раунд одного з самих цікавих і складних інтелектуальних конкурсів світу – CS50x Puzzle Day.
Всім бажаючим будуть представлені логічні задачі і надано чотири доби на їх розв’язання. Традиційно організатори дозволяють користуватися інтернетом та будь-якими іншими ресурсами, але задачі кожного разу нові і авторські. Мова завдань — англійська. Під час розв’язку учасникам дозволяється об’єднуватися в команди, бо завдання традиційно складні і знайти розв’язок самостійно — складно.
Команда, в якій я маю честь брати участь в «CS50x Puzzle Day» зветься «i7 Ukraine». Весною 2020 року ми вперше спробувати свої сили і розв’язали дві задачі з восьми.
Тут можна подивитися завдання весняного туру 2020, а тут — пояснення розв’язків.
Задачі справді складні, от тут я детально описав українською, яким алгоритмом ми бились над однією з задач 25 годин, але так і не дотиснули.
Восени того самого 2020 року, з 4 по 7 вересня оранізатори запустили наступний раунд змагань. Ми знову менше спали ті ночі, годинами сиділи в Zoom і хмарних сервісах колективної роботи.
Кожен учасник з майже 14 тисяч зареєстрованих в осінньому турі CS50 Puzzle Day сподівався отримати сертифікат, але для цього потрібно правильно розв'язати не менше п’яти задач з восьми. Або самостійно або у складі невеликої команди.
Пізно ввечері, за кілька годин до завершення змагання, ми розв’язали ще одну задачу і капітан нашої команди Вікторія Кондратюк відправила відповіді. Опівночі змагання для України завершилось, а на наступний день, коли змагання завершилось у всіх часових зонах світу, в ZOOM і YouTube професор Гарварда і автор курсу CS50 David Malan розпочав відеозустріч, на якій були представлені правильні відповіді.
Команда учнів і випускників звичайної української школи правильно розв'язала сім задач з восьми і отримала сертифікати, підписані David Malan.
Як ми раділи – то важко описати )
Ну а тепер знову розпочинається CS50 Puzzle Day. В 2022 році, в новій реальності для нашої країни. В якій є не лише неймовірні ЗСУ, а чимало розумних людей. CS50 Puzzle Day – це дуже складно, це виклик. Але українці вміють приймати виклики.
Ось як виглядає той самий сертифікат, який отримує кожний учасник команди:
Хочете такий? Збирайте команду розумних і амбіційних!
А ще розкажіть, будь ласка, своїм колегам і друзям, що один з найскладніших інтелектуальних конкурсів світу розпочинається першого квітня 2022 року.
Успіхів нам!